Sürdürülebilirlik

ÇEVRE VE GEZEGEN – PLANET

Starbucks Türkiye olarak ürünlerimizi ve ambalajlarımızı geliştirme yönünde adımlar atıyor, atıkları azaltmak, yeniden kullanım ve geridönüşüm farkındalığı ve uygulamaları için çalışmalar yapıyoruz.
As Starbucks Turkey, we are taking steps to improve our products and packaging, as we work to reduce waste, to create awareness on reusables and recycling and develop new practices.

2020 senesi itibariyle tüm mağazalarımızda pipetsiz kapak ve geridönüştürülebilir kağıt pipetler kullanıyoruz. Tüm mağazalarımızda atıklarımızı ayrıştırıyor ve geri dönüşüme katkı sağlıyoruz.
Since 2020, we use straw-less lid and recyclable paper straws in all our stores. We separate our wastes in all our stores and contribute to recycling.

ÇEVRESEL VE SOSYAL ETKİ DEĞERLENDİRME RAPORU'nu indirmek için tıklayınız.

ÜRÜN – PRODUCT

Starbucks Türkiye olarak bitkisel yiyecek ürün alternatiflerimizi genişleterek daha çevre dostu ve sürdürülebilir bir menüye sahip olmayı hedefliyoruz.
We are determined to have a more eco-friendly and sustainable menu by expanding our plant-based product alternatives.

Süt İçermeyen Alternatif Bitkisel Lezzetler
2018 senesinden beri misafirlerimize süt içermeyen alternatif bitkisel lezzetler sunuyoruz. Soya ve bademin yanı sıra hindistan cevizi ve yulaf seçenekleri de tüm mağazalarımızda bulunuyor.

Dairy-free alternatives
We are offering dairy-free alternatives in all our stores since 2018. Right along with soy and almond, coconut and oat alternatives are also available in all our stores.

Bitkisel Bazlı Yiyecek Seçenekleri
Bitkisel ürün menümüzü genişleterek tüm misafirlerimizin farklı beslenme ihtiyaçlarına cevap vermek için çalışıyoruz. Menümüzde yer alan vegan, vejeteryan ve glutensiz ürün çeşitlerini arttırmayı hedefliyoruz.

Plant based food
We are working to meet the different nutritional needs of all our customers by expanding our plant-based product range. We aim to increase vegan, vegetarian and gluten-free products in our menu.

Yiyecek ürünlerimizde Kümeste Kafessiz Yumurta Kullanımı
Global olarak 2008'den beri ‘kümeste kafessiz tavuk yumurtası’ hedefini destekleyen bir marka olarak, bunu Türkiye pazarında başarabilmek için her zaman güvenilir ve onaylı alternatifler oluşturmak hedefiyle çalışıyoruz. Tedarik kanallarımızı ve standartlarını denetleyerek, ürünlerimizin 1/4'ünü 2 numaralı kümeste kafessiz tavuk yumurtası ile üretiyoruz. En çok tercih edilen gıda ürünlerimiz olan Mozaik Kek, Kremalı Havuçlu Kek, Dopdolu Fit Kurabiye, Limonlu Kek, Patatesli Peynirli Açma, Tulum Peynirli Domatesli Açma, Çikolatalı Glutensiz Kurabiye ve Karabuğdaylı Fit Poğaça’da sadece kümeste kafessiz tavuk yumurtası kullanılıyor. Önümüzdeki dönemde bu alandaki çalışmalarımızı sürdürerek ürünlerimizin tamamında bu tür yumurta kullanımını hedefliyoruz.”

Using cage-free eggs in our food products
Starbucks has a long-held commitment towards sustainable and responsible working practices, and we are committed to working towards these goals in all markets where we operate, including Turkey. Globally, Starbucks has supported the goal of cage free chickens since 2008. For us to achieve this in our market we must ensure that we can consistently source reliable approved alternatives. Where we can, we are introducing products with robust cage free certification into our restaurants and offering ¼ of our food products with cage free eggs. Our most preferred food products, Mosaic Cake, Creamy Carrot Cake, Dopdolu Fit Cookie, Lemon Cake, Savoury Bun with Potato and Cheese, Cheese and Tomato Savoury, Gluten-free Cookie and Fit Buckwheat Savoury are produced with only cage-free poultry eggs and we will continue our goal of fully switching to cage-free certification where possible.

İNSAN – PEOPLE

Starbucks Türkiye olarak, parçası olduğumuz topluma fayda sağlamak ve iletişimde engelleri aşmak için Elden Ele projemizle Türk İşaret Dili’ni öğreniyoruz.
We aim to give back the communities that we are part of and learn Turkish Sign Language with our ‘Hand to Hand’ social responsibility project to overcome the barriers in communication.