Şirketimizcompany-information-bannerStarbucks Corporation'dan Açıklama:Cumhuriyeti’mizin 100. Yılını onurlandırmak adına, ‘’Kağıt Poşetler İyiliğe Dönüşüyor’’ projemiz kapsamında Ege Orman Vakfı ile iş birliği yaparak, “100. Yıl Ormanları” Projesinde biz de yer alıyoruz. 2023 yılının sonuna kadarhedefimiz 35.000 ağaç dikerek, daha yeşil bir dünyanın adımlarını atmak.Starbucks Orta Doğu Hakkında Bilgiler

Köklerimiz her ne kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde olsa da, 86 pazarda faaliyet gösteren global bir şirketiz ve bunlar arasında 11 Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarında 2000'den fazla mağaza bulunmaktadır. Bu mağazalarda 21.000 yeşil önlüklü partner (çalışan) istihdam edilmektedir. Bulunduğumuz pazarlarda, toplumun bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz; mağazalarımızı işleten yerel iş ortakları ile doğrudan çalışıyor, binlerce vatandaşı istihdam ediyor, milyonlarca müşteriye hizmet veriyor, mahalleler ve şehirlerin desteklenmesi yoluyla birçok kişiye olumlu etki ediyoruz.

Dünya genelinde 400.000'den fazla partnerimiz birbirinden farklı görüşlere sahiptir. Bu inanç ve düşünce yelpazesi ne olursa olsun, Starbucks politik olmayan bir organizasyon olmuştur ve öyle kalacaktır. Ne Starbucks ne de şirketin eski başkanı ve CEO'su Howard Schultz, İsrail hükümetine ve/veya İsrail Ordusu'na herhangi bir finansal destek sağlamamaktadır.

İnandığımız ve odaklanmaya devam ettiğimiz temel değer, şirketimizin köklü mirasına sadık kalmaktır; partnerlerimiz (çalışanlarımız) ve müşterilerimizle bir fincan yüksek kaliteli kahve eşliğinde bir araya gelmek ve nerede olursa olsun onlara mümkün olan en iyi deneyimi sunmaktır.
Sorular ve Cevaplar

  • Hayır. Bu kesinlikle yanlış bir bilgidir. Starbucks veya Howard, İsrail hükümetine ve/veya İsrail Ordusu'na finansal destek sağladığına dair söylentiler kesinlikle doğru değildir. Starbucks, halka açık bir şirkettir bu nedenle her yıl yapılan kurumsal bağışları bir vekâlet beyanı aracılığıyla açıklamak zorundadır.

  • Hayır. Bu kesinlikle yanlış bir bilgidir.

  • Hayır. Ticari kararlarımızı siyasi meselelere dayanarak vermiyoruz. İsrail pazarında yaşadığımız operasyonel zorluklar nedeniyle 2003 yılında ortaklığımızı sonlandırmaya karar verdik. Ortaklarımızla aylarca süren görüşmelerden sonra bu dostane karara vardık.

  • 2003 yılında İsrail'deki operasyonel zorluklar sebebiyle ortaklığımızı sonlandırma kararı almıştık.

    Makul bir iş planı olması durumunda, Starbucks markasına uygun olduğunu düşündüğümüz bir pazar oluşması halinde, markamızı yeni ülkelerde gerekli fizibilite çalışmalarını yaparak, yerel iş ortaklarıyla misafirlerimizle buluşturuyoruz. Her fırsatı da bu yaklaşımla değerlendiriyoruz. Markamızın Orta Doğu’da gördüğü yoğun ilgiden çok memnun olduğumuz için bölgedeki işimizi büyütmeyi sürdüreceğiz. Bölgeyle ilgili planlarımızı geliştirmek için iş ortağımız Alshaya Group ile yakın çalışmaya devam ediyoruz.

  • Starbucks, Orta Doğu’daki faaliyetlerini 1999 yılından beri Kuveytli özel bir aile şirketi olan ve aralarında bir lisans ve işletme anlaşması bulunan MH Alshaya Co. WLL aracılığıyla yürütmektedir. Günümüzde bölgenin önde gelen ve en etki sahibi marka franchise işletmelerinden biri olarak tanınan Alshaya Group halen Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yaklaşık 2000’den fazla Starbucks mağazası işletmektedir.

    Alshaya Group ile başarılı bir ortaklık yürüttüğümüz için kendimizi şanslı buluyor ve gurur duyuyoruz. Bu başarılı iş birliğini daha da ileriye taşımayı umuyoruz.

  • Alshaya Group ile iş birliğimiz kapsamında Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde Bahreyn, Mısır, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Fas, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Azerbaycan, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde Starbucks mağazalarıyla faaliyette bulunuyoruz. Çok sayıda toplulukla iş birliği yapma fırsatına sahip olmanın bizim için büyük bir şans olduğunun bilincindeyiz ve Starbucks Deneyimini bulunduğumuz her ülkenin yerel geleneklerine ve kültürlerine saygıyla sunmayı taahhüt ediyoruz. Ayrıca, faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde yerel insan kaynağını istihdam ederek binlerce çalışana iş olanağı sağlama konusunda kararlıyız.
Starbucks'ın en yüksek kaliteli kahve çekirdeklerini satın aldığını ve kavurduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu, yaptığımız işin temelidir, ancak tüm hikayemiz bundan ibaret değildir.

Mağazalarımız kahve severler için her yerde uğrak noktası haline geldi. Misafirlerimiz Starbucks'ı tercih ediyorlar çünkü samimi hizmet, sıcak bir atmosfer ve her zaman ustalıkla kavrulmuş ve kıvamında hazırlanmış bir fincan kahveye güvenebileceklerini biliyorlar.
Kahveden Daha Fazlasını Bekleyin

Tutkumuz, sadece kahvemizi değil, onu tamamlayacak deneyimi de en iyi şekilde sunabilmektir. Starbucks Deneyiminizi tamamlayacak kahveleriniz ile uyumlu yiyeceklerden, mağaza ortamını tamamlayan müziklerimize kadar her şeyi özel olarak seçiyoruz. Misafirlerimiz Starbucks'a sohbet etmek, arkadaşları ile buluşmak ya da çalışmak için gelirler. Biz herkes için bir araya gelebilecekleri sosyal bir ortam sunuyoruz ve günlük hayatlarının bir parçasıyız; hiçbir şey bizi bundan daha mutlu edemez.
Alshaya Group Hakkında

Starbucks, 1999 yılında Kuveyt'teki ilk mağazasının açılışından bu yana Orta Doğu'da bulunmakta ve Starbucks'ın dünya çapındaki en büyük ve uzun süredir devam eden lisanslı ortaklarından biri olan Alshaya Group tarafından işletilmektedir.

Bugün Alshaya Group, Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA), Kazakistan ve Azerbaycan'da 13 ülkede 2.000'den fazla Starbucks mağazası işletmektedir ve her gün 1 milyon müşteriye hizmet veren 21.000 yeşil önlük ortağı (partner) istihdam etmektedir.

Alshaya Group, ilk olarak 1890 yılında Kuveyt'te kurulmuş dinamik bir aile şirketidir. Tutarlı bir büyüme ve yenilik geçmişine sahip olan Alshaya Group, müşterilerine çok sevilen uluslararası markalardan oluşan benzersiz bir seçim sunan, dünyanın önde gelen marka franchise operatörlerinden biridir.

Bugün Starbucks dünya genelinde 86 pazarda 31.000'in üzerinde mağazasıyla, kahve satın alınması ve kavrulmasında dünyanın bir numaralı şirketidir. Ve biz her bir fincanla, benzersiz Starbucks deneyimi sunmak için çalışmaktayız.
Bunları Biliyor Muydunuz?
  • Starbucks olarak Türkiye’de 685 mağazamız bulunmaktadır. 9 tanesi Drive Thru - 13 tanesi Reserve mağazadır.
  • Starbucks Türkiye mağazalarında 7622 saha partneri çalışmaktadır, 6229’u yeşil önlük, 1393’u siyah önlük sahibidir.
  • Starbucks Türkiye’de en çok satan içecek Caffè Latte’dir.
  • Starbucks mağazalarında her gün kullandığımız 80.000 litre sütün tamamı Türkiye ‘de kurulu süt üreticisi firmalardan tedarik edilmektedir.
  • Şişelenmiş kaynak suyu yerel su markalarından tedarik edilmektedir.
  • Unlu mamullerimiz, keklerimiz ve sandviçlerimizin, %96’sı yerel tedarikçilerden alınmaktadır.
  • Süte alternatif bitkisel lezzetler olarak Badem, Soya ve Yulaf sütü tercihlerinden en çok Yulaf sütü tüketilmektedir.
  • Starbucks Türkiye mağazalarımızda en çok satan gıda ürünümüz Haşhaşlı Üç Peynirli’dir.
  • Sevilen gıda markalarını müşterilerimize ulaştırmak için yerel girişimcilerle çalışmaktayız.
  • Starbucks Türkiye mağazalarında kullanılan Türk Çayı, Doğu Karadenizde bize özel üretilen çayların harmanıdır.
Starbucks Türkiye Alshaya Group, İlgili Yazılar:
Starbucks Türkiye’nin bağlı olduğu Alshaya Group Türkiye hakkındahttps://www.shaya.com.tr/web/37-686-1-1/en/hakkimizda/hakkimizda/our_company
Starbucks Türkiye’nin yürüttüğü kurumsal sorumluluk çalışmalarıhttps://www.starbucks.com.tr/sosyal-sorumluluk/projeler