SHAYA KAHVE SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
STARBUCKS MÜŞTERİ AYDINLATMA METNİ
Veri Sorumlusu: Shaya Kahve Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (“Shaya Kahve” veya “Şirket”)
Shaya Kahve olarak, kişisel verilerinizin işlenmesine ve korunmasına yüksek derecede önem vermekteyiz. İşbu Aydınlatma Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili mevzuat ve yasal düzenlemeler gereği, Starbucks internet sitesi kapsamında çeşitli hizmetlerin sunulması ve geliştirilmesi esnasında, işlenen ve aktarılan kişisel veriler bakımından sizlerin bilgi sahibi olmasını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Bununla birlikte, Starbucks internet sitesinde kullanılan çerezler vasıtasıyla otomatik yollarla elde edilen kişisel verilerinizin işlenmesine, kullanılan çerez türlerine ve işbu çerezlere ilişkin yönetim tercihlerinize ilişkin detaylı bilgilere Çerez Aydınlatma Metni’nden ulaşabilirsiniz.
Kişisel Verilerinizin İşlenme Amacı, Hukuki Sebebi ve Toplanma Yöntemleri
Shaya Kahve’ye ait https://www.starbucks.com.tr/ internet sitesi veya mobil uygulamamız (“Platform”) üzerinden üye kaydı oluşturarak Starbucks mağazalarından alışveriş yapabilirsiniz.
1- Starbucks mobil uygulaması veya internet sitesi üzerinde üyelik süreçlerinin yürütülmesi sırasında;
Kimlik (ad, soyad, doğum tarihi), iletişim (cep telefonu numarası, fatura ve teslimat adresi, e-posta adresi), müşteri işlem (kişiye özel kampanya bilgileri, toplanan puan bilgileri, yıldız davet kodu) ve görsel ve işitsel kayıtlar (görsel veriler) verileriniz;
müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, talep / şikayetlerin takibi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” hukuki sebebi uyarınca işlenmektedir.
KVKK’nın “Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılması” başlıklı 9. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, sadece ilgili amacın gerçekleşmesi için gerekli olduğu ölçüde; “standart sözleşme imzalanması” hukuki sebebi uyarınca teknoloji alanındaki yurt dışında yerleşik altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilerek yurt dışına aktarılmaktadır.
2- Starbucks’a şikayet ve taleplerin iletilmesi sırasında;
Starbucks tarafından sunulan mal ve hizmetlere ilişkin destek alınması halinde kimlik (ad, soyad), iletişim (telefon numarası, e-posta adresi), müşteri işlem (alışveriş bilgileri, alışveriş yapılan mağaza bilgisi, yıldız sayısı bilgisi), görsel ve işitsel kayıt (çağrı merkezi ses kayıtları) verileriniz;
müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, talep / şikayetlerin takibi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, iş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” ve (f) bendi “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenmektedir.
Starbucks’a şikayet ve taleplerinizi iletmeniz halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
yukarıda sayılan amaçlarla aramızdaki sözleşmeler kapsamında hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmek için yasal düzenlemeler ve mevzuat gereği yetkili kişi ve resmi kurumlara aktarılabilmekte ve
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
3- Gift Card oluşturma işlemleri sırasında;
Starbucks internet sitesinden veya mobil uygulamasından gift card oluşturma talebinde bulunmanız halinde, kimlik (ad, soyad) ve iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) verileriniz gift card oluşturma formu vasıtasıyla toplanarak işlenecektir. Söz konusu kişisel verileriniz;
mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” hukuki sebebi uyarınca işlenmektedir.
KVKK’nın “Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılması” başlıklı 9. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, sadece ilgili amacın gerçekleşmesi için gerekli olduğu ölçüde; “standart sözleşme imzalanması” hukuki sebebi uyarınca teknoloji alanındaki yurt dışında yerleşik altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilerek yurt dışına aktarılmaktadır.
4- Starbucks tarafından yürütülen müşteri deneyiminin iyileştirilmesine ilişkin faaliyetler sırasında;
Starbucks olarak sizlere daha iyi bir müşteri deneyimi sunabilmek için internet sitemizdeki üyelik sayfaları, online web formları, bilgi sistemleri ve elektronik cihazlar vasıtasıyla topladığımız kimlik (ad, soyad, doğum tarihi), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) ve müşteri işlem (sipariş bilgileri, üyeliğe ilişkin bilgiler) verileriniz;
pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi, mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi ve mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla KVKK’nın 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” ve (f) bendi “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenecektir.
5- Starbucks tarafından sunulan interaktif destek hizmetlerinden yararlanılması sırasında;
Starbucks internet sitesi ve mobil uygulamada yer alan iletişim bilgileri üzerinden Starbucks ile iletişime geçmeniz ve talep / şikayetlerinizi iletmeniz halinde; telefon görüşmeleri, e-posta veya yazılı yollarla tarafımız ile paylaşmış olduğunuz kimlik (ad, soyad), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) ve müşteri işlem (talep bilgisi) verileriniz;
iş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi, mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi ve talep / şikayetlerin takibi amaçlarıyla sınırlı olarak KVKK’nın 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” hukuki sebebine dayanılarak işlenecektir.
Starbucks iletişim kanalları üzerinden talep / şikayetlerinizi iletmeniz halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
6- Starbucks tarafından kurumsal satışların gerçekleştirilmesi sırasında;
Kimlik (ad, soyad), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi, fatura ve teslimat adresleri) ve müşteri işlem (fatura bilgileri, sipariş bilgileri, ürün bilgileri, kargo bilgileri) verileriniz;
faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” ve (ç) bendi “Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenmektedir.
Starbucks ile iletişim kurarak kurumsal satışların gerçekleşmesi halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmek için yasal düzenlemeler ve mevzuat gereği yetkili kişi ve resmi kurumlara aktarılabilmekte ve
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
7- Starbucks mağazalarından ürün satın alınması sırasında;
Kimlik (ad, soyad) ve müşteri işlem (fatura bilgileri, sipariş bilgileri, ürün bilgileri, QR kod bilgisi, yıldız sayısı bilgisi) verileriniz;
faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” ve (ç) bendi “Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenmektedir.
Starbucks mağazalarından ürün satın almanız halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmek için yasal düzenlemeler ve mevzuat gereği yetkili kişi ve resmi kurumlara aktarılabilmekte ve
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
8- Starbucks tarafından online sipariş uygulamaları üzerinden gelen siparişlere ilişkin süreçler sırasında;
Online sipariş uygulamaları üzerinden gelen siparişlerin takibinin yapılması ve online satışlara ilişkin raporların hazırlanması kapsamında; kimlik (ad, soyad), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi, fatura ve teslimat adresleri) ve müşteri işlem (alışveriş bilgileri, yıldız sayısı bilgileri, sipariş bilgileri) verileriniz;
mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi, reklam / kampanya / promosyon süreçlerinin yürütülmesi ve iş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi amaçlarıyla KVKK’nın 5. maddesinin 2. fıkrasının (c) bendi “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” ve (f) bendi “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenecektir.
9- Starbucks tarafından sosyal medya hesapları üzerinden müşteri taleplerinin karşılanması sırasında;
Kimlik (ad, soyad), iletişim (sosyal medya kullanıcı adı) ve müşteri işlem (talep bilgisi) verileriniz;
müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, talep / şikayetlerin takibi, iş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi amaçlarıyla KVKK’nın 5. maddesinin 2. fıkrasının (f) bendi “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebi uyarınca işlenecektir.
Starbucks sosyal medya hesapları üzerinden talep / şikayetlerinizi iletmeniz halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
10- Starbucks tarafından sadakat kart sahiplerine özel etkinliklerin düzenlenmesi sırasında;
Kimlik (ad, soyad), iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) ve görsel ve işitsel kayıtlar (görsel veriler) verileriniz;
organizasyon ve etkinlik yönetimi, reklam / kampanya / promosyon süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla KVKK’nın 5. maddesinin 1. fıkrasında yer alan “İlgili kişinin açık rızası” ve KVKK’nın 5. maddesinin 2. fıkrasının (f) bendi “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebi uyarınca işlenecektir.
Starbucks tarafından düzenlenen özel etkinliklere katılmanız halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
Ek olarak; düzenlenen etkinlikler kapsamında işlenen görsel ve işitsel verileriniz “İlgili kişinin açık rızasının mevcut olması” hukuki sebebine dayanılarak Starbucks markasının faaliyetlerine yönelik organizasyon ve etkinlik yönetimi, reklam / kampanya / promosyon süreçlerinin yürütülmesi, müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi amaçları kapsamında Starbucks’a ait sosyal medya hesaplarında aleni olarak paylaşılabilecektir.
11- Starbucks’tan temin ettiğiniz ürün/hizmetler ve Starbucks tarafından sunulan kampanyalara ilişkin tarafınızla iletişime geçilmesi sırasında;
Starbucks ile paylaşmış olduğunuz kimlik (ad, soyad), iletişim (e-posta adresi, telefon numarası) ve müşteri işlem (ticari ileti onay bilgisi) verileriniz;
pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi, reklam / kampanya / promosyon süreçlerinin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve ürün / hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla sınırlı olarak KVKK’nın 5. maddesinin 1. fıkrasında yer alan “İlgili kişinin açık rızası” hukuki sebebine dayalı olarak işlenecektir.
Ek olarak; ticari ileti onayı vermeniz halinde kimlik (ad, soyad) ve iletişim (e-posta adresi, telefon numarası) verileriniz, Starbucks tarafından pazarlama iletişiminde kullanılmak üzere, anlık/kısa mesaj, telefon, e-posta dahil rıza vermiş olduğunuz kanallar üzerinden elektronik ticari iletilerin gönderilmesi amacıyla ETK’nın 6. maddesi gereğince ticari elektronik ileti onay şartına ve elektronik ticari ileti gönderimi faaliyetiyle sınırlı olarak KVKK’nın 5. maddesinin 1. fıkrası gereğince açık rıza hukuki sebebine dayanılarak işlenecektir. Elektronik ticari iletilere ilişkin detaylı bilgi için Ticari Elektronik İleti Bilgilendirme Metni’ni inceleyebilirsiniz.
12- Hukuki süreçlerin ve bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi sırasında;
Kimlik (ad, soyad, T.C. kimlik numarası), iletişim (cep telefonu numarası, fatura ve teslimat adresleri, e-posta adresi), müşteri işlem (fatura bilgileri, sipariş bilgileri, ürün bilgileri, kargo bilgileri), işlem güvenliği (IP adresi bilgileri, internet sitesi giriş çıkış bilgileri, kullanıcı adı bilgileri, şifre bilgileri, trafik verileri (bağlantı zamanı / süresi vb.) ve hukuki işlem (uyuşmazlık olması halinde dava dosyasındaki bilgiler, ihtarnameler, adli ve idari makamlarla yazışmalardaki bilgiler) verileriniz;
bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi ve yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. maddesinin 2. fıkrasının (a) bendi ‘’Kanunlarda açıkça öngörülmesi”, (ç) bendi “Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” ve (e) bendi “Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması” hukuki sebepleri uyarınca işlenmektedir.
Starbucks’tan ürün satın almanız halinde işlenen kişisel verileriniz KVKK’nın “Kişisel Verilerin Aktarımı” başlıklı 8. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, yukarıda sayılan hukuki sebeplerle;
hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmek için yasal düzenlemeler ve mevzuat gereği yetkili kişi ve resmi kurumlara ve hukuki danışmanlık desteği aldığımız tedarikçilerimize aktarılabilmekte ve
teknoloji alanındaki altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilebilmektedir.
Ek olarak, KVKK’nın “Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılması” başlıklı 9. maddesindeki kurallara uyularak ve gerekli teknik ve idari tedbirler alınarak, sadece ilgili amacın gerçekleşmesi için gerekli olduğu ölçüde; “standart sözleşme imzalanması” hukuki sebebi uyarınca teknoloji alanındaki yurt dışında yerleşik altyapı tedarikçilerimiz tarafından sağlanan / kullanımımıza sunulan programlarımıza ve/veya sistemlerimize kaydedilerek yurt dışına aktarılmaktadır.
Kişisel Verilerin Saklanması, Haklarınız ve Başvuru
Saklama ve İmha
Şirketimiz kişisel verileri saklama ve silme işlemleri için bir Saklama ve İmha Politikası oluşturmuştur. Kişisel verilerinize ilişkin saklama ve imha işlemleri bu politika kapsamında gerçekleştirilmektedir. Buna göre KVKK’da veya ilgili kanunlar ile sair ilgili mevzuatta verinin saklanması için bir süre belirlenmişse, söz konusu veri en az bu süre kadar saklanmak zorundadır.
Olası bir mahkeme talebinin veya kanunla yetkili kılınmış bir idari merciinin ilgili veriye ilişkin talebinin tarafımıza geç ulaşması veya tarafı olabileceğimiz bir ihtilafın meydana gelmesi gibi ihtimaller gözetilerek, verilerinizin saklanması için mevzuatta öngörülen sürelere 6 ay ila 1 yıl arası bir süre eklenerek verilerin saklama süresi belirlenmekte ve belirlenen sürenin sonunda söz konusu veriler silinmekte, yok edilmekte veya anonimleştirilmektedir.
Mevzuatta işlediğimiz verinin saklanma süresine yönelik bir süre öngörülmemiş ise aramızdaki ilişkinin gereği olarak olası uyuşmazlıklar da göz önüne alınarak hukuki ilişkimizin sona ermesinden itibaren 10 yıllık dava zamanaşımı süresinin geçmesiyle verileriniz herhangi bir talebinize gerek olmadan silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Kişisel verilerin işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmış ya da tarafımızca beyan edilen veya mevzuat kapsamında belirlenen saklama süresi dolmuş ise verileriniz, ilk periyodik imha tarihinde veya en geç 6 ay içerisinde re’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir. Geçerli bir sebep ile verilerinizin silinmesine dair talepte bulunmanız halinde ise verileriniz yasal olarak mümkün olduğu nispette en geç 30 gün içerisinde silinir. Saklama süresi mevzuatta belirlenmiş verilerinizin öngörülen sürelerden önce silinmesini veya imha edilmesini talep etmeniz halinde söz konusu talebiniz gerçekleştirilemeyecektir.
Haklarınız
KVKK ve ilgili mevzuat kapsamında kişisel verilerinize ilişkin olarak;
Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
KVKK mevzuatında öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
Eksik veya yanlış verilerin düzeltilmesi ile kişisel verilerinizin silinmesi veya yok edilmesini talep ettiğinizde, bu durumun kişisel verilerinizi aktardığımız üçüncü kişilere bildirilmesini isteme
İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ve
Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde bu zararın giderilmesini talep etme,
haklarına sahipsiniz.
Başvuru
Kişisel verileriniz ile ilgili başvuru ve taleplerinizi dilerseniz ilgili kişi başvuru formunu kullanarak;
Islak imzalı ve kimlik fotokopisi ile “Saray Mah. Siteyolu Cad. No: 5/4 Ümraniye / İstanbul ” adresine göndererek,
Geçerli bir kimlik belgesi ile birlikte Shaya Kahve Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne bizzat başvurarak,
Kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi ve güvenli elektronik imza ya da mobil imza kullanmak suretiyle shayakahve@hs02.kep.tr kayıtlı elektronik posta adresimize göndererek,
İlgili Kişi tarafından Shaya Kahve Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne daha önce bildirilen ve sistemimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinden infostarbucks-tr@alshaya.com adresimize göndererek
Shaya Kahve Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne iletebilirsiniz.
Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ uyarınca, İlgili Kişi’nin, başvurusunda ad, soyad, başvuru yazılı ise imza, T.C. kimlik numarası, (başvuruda bulunan kişinin yabancı olması halinde pasaport numarası), tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi, varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon numarası ve faks numarası ile talep konusuna dair bilgilerin bulunması zorunludur.
İlgili Kişi, yukarıda belirtilen hakları kullanmak için yapacağı ve kullanmayı talep ettiği hakka ilişkin açıklamaları içeren başvuruda talep edilen hususu açık ve anlaşılır şekilde belirtilmelidir. Başvuruya ilişkin bilgi ve belgelerin başvuruya eklenmesi gerekmektedir.
Talep konusunun başvuranın şahsı ile ilgili olması gerekmekle birlikte, başkası adına hareket ediliyor ise başvuruyu yapanın bu konuda özel olarak yetkili olması ve bu yetkinin belgelendirilmesi (özel vekâletname) gerekmektedir. Ayrıca başvurunun kimlik ve adres bilgilerini içermesi ve başvuruya kimliği doğrulayıcı belgelerin eklenmesi gerekmektedir.
Yetkisiz üçüncü kişilerin başkası adına yaptığı talepler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Kişisel verilerinize ilişkin hak talepleriniz değerlendirilerek, ilgili departmana ulaştığı tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde cevaplanır. Başvurunuzun olumsuz değerlendirilmesi halinde, gerekçeli ret sebepleri başvuruda belirttiğiniz adrese elektronik posta veya posta yolu başta olmak üzere eğer mümkünse talebin yapıldığı usul vasıtasıyla size iletilir.